کفش ایران توافق معصومه ابتکار اخبار سیاست خارجی

کفش: ایران توافق معصومه ابتکار اخبار سیاست خارجی

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز بازار خودرو ماجرای فروش اقساطی اتومبیل با تبلیغات باورنکردنی چیست؟

    «به قیمت کارخانه صاحب ماشین شوید» این تبلیغ بعضی شرکت های فروش ماشین هست. شرکت هایی که مدعی هستند ماشین را ظرف یک تا سه ماه به شما تحویل می دهند و البته آن هم ب

    ماجرای فروش اقساطی اتومبیل با تبلیغات باورنکردنی چیست؟

    ماجرای فروش اقساطی اتومبیل با تبلیغات باورنکردنی چیست؟

    عبارات مهم : بازار

    «به قیمت کارخانه صاحب ماشین شوید» این تبلیغ بعضی شرکت های فروش ماشین هست. شرکت هایی که مدعی هستند ماشین را ظرف یک تا سه ماه به شما تحویل می دهند و البته آن هم به صورت اقساطی؛ به عبارت بهتر می توان گفت که گویا آنها خودروهایشان را دست و دلبازانه تر از خودروسازان جهت فروش گذاشته اند. جالب است که در سایت اینترنتی این شرکت ها مدل انواع خودرو، میزان پیش پرداخت و اقساط به جزییات ذکر شده است است و کافی است یک ماشین حساب به دست بگیرید تا متوجه شوید قیمت نهایی چیزی حدود قیمت کارخانه است و این تفاوت جزیی هم بابت سود اقساط دو تا سه ساله هست؛ ولی راز این شرکت ها چیست؟!

    ماجرای فروش اقساطی اتومبیل با تبلیغات باورنکردنی چیست؟

    تحویل ماشین شاید هنگامی که دیگر

    نوشته اند ساندرو دنده ای ٤٩ میلیون تومانی را ٤٩ میلیون تومان می فروشند. آن گونه که مسئولان فروش این شرکت می گویند خریداران هنگام عضویت باید نیمی از قیمت ماشین به اضافه ٦٠٠ هزارتومان هزینه ثبت سفارش را پرداخت کرده و مابقی آن را در اقساط دو تا پنج ساله با ١٨ درصد سود پرداخت کنند. درواقع اگر می خواهید خیلی سریع از شر دفترچه قسط خلاص شوید، باید به مدت دو سال ماهانه یک میلیون و ٢٥٠ هزار تومان قسط پرداخت کنید. تسویه سه ساله ماهانه جهت شما ٩٠٠ هزار تومان و چهار ساله ٧٣٠ هزار تومان و پنج ساله ٦٣٠ هزار تومان آب می خورد.

    چرا حاضرند به این قیمت به شما ماشین بفروشند

    «به قیمت کارخانه صاحب ماشین شوید» این تبلیغ بعضی شرکت های فروش ماشین هست. شرکت هایی که مدعی هستند ماشین را ظرف یک تا سه ماه به شما تحویل می دهند و البته آن هم ب

    «در فروش فوری سود بالایی از مشتری دریافت می شود؛ به همین علت مشتری زیادی ندارد.» این بخشی از گفته های یکی از مسئولان فروش این شرکت در پاسخ به این پرسش است که آیا این شرکت حاضر است ماشین را به قیمت کارخانه در اختیار مشتری بگذارد. او می گوید: «بازار این روزها حسابی کساد شده است هست. قیمت ها در شرایطی حسابی اوج رفته که کمتر کسی حاضر به خرید ماشین می شود.»

    به گفته او، از طرفی در پیش خرید اقساطی سرمایه اولیه از طرف خریدار تأمین می شود و ضرر و زیان خواب سرمایه هم جهت آنها هست. از طرفی شرکت هیچ سود مشارکتی پرداخت نمی کند و بعد از عضویت سرمایه گذار نسبت به ثبت سفارش ماشین اقدام می کند. جالب اینجاست که این شرکت ها ادعا می کنند به هر میزان ماشین که بخواهید و جهت هر مدلی هیچ محدودیتی ندارند؛ به عنوان مثال خودروی ساندرو و مگان ازجمله این خودروها هستند که حالا خودروسازان می گویند که به علت تحریم ها جهت تحویلشان به مشتری دچار مسئله شده است اند. این شرکت ها جهت آن که اعتماد مشتریان خود را جلب کنند، به شما می گویند که با خودروسازان ارتباطات خاصی! دارند و جهت تأمین ماشین نگرانی خاصی وجود ندارد. یکی از مدیرانی که در یکی از شرکت های خودروساز فعالیت می کند و حاضر به افشای نامش نیست در این باره به «شهروند» می گوید که آنها هیچ ارتباطات خاصی با خودروسازان ندارند و درواقع خریداران عمده ماشین هستند که مطابق یک ضعف قانونی سودهای کلانی به جیب می زنند.

    شرایط دیگرشان چیست؟

    تا اینجای قضیه امر به شما مشتبه می شود که به جای خرید از خودروسازان، خرید قسطی از این شرکت ها به صرفه تر هست. البته علی رغم شرایط فروش اقساطی ماشین از طرف خودروسازان خبری از سود همکاری در پیش پرداخت اولیه در این جا نیست. این در حالی است که یک حساب کتاب سرانگشتی نشان می دهد که سود ١٥ درصد این رقم ماهانه چیزی حدود ٣٦٧ هزار و ٥٠٠ و ٣ ماه آن یک میلیون و ١٠٠ هزار تومان می شود. آن گونه که مسئولان فروش این شرکت توضیح می دهند، در صورت تأخیر در تحویل تنها ١٥ درصد به صورت روزشمار جریمه دیرکرد به شما پرداخت خواهد شد؛ این در حالی است که خودروسازان در صورت تأخیر علاوه بر جریمه دیرکرد، سود همکاری هم به خریداران خود پرداخت می کنند.

    ماجرای فروش اقساطی اتومبیل با تبلیغات باورنکردنی چیست؟

    اما از دیگر مفاد این قرارداد است که در صورتی که خریدار سریعتر از موعد (٣ماه) از خرید خود انصراف دهد، باید ٨ درصد از مبلغ پیش پرداخت را به عنوان ضرروزیان به شرکت پرداخت کند؛ به عبارت دیگر این شرکت ها با دریافت پیش پرداخت هر ماشین می توانند پول ها را در بانک سپرده کرده و تا اینجای کار سود کلانی به جیب بزنند.

    شاید دیر تحویل بدهیم

    «به قیمت کارخانه صاحب ماشین شوید» این تبلیغ بعضی شرکت های فروش ماشین هست. شرکت هایی که مدعی هستند ماشین را ظرف یک تا سه ماه به شما تحویل می دهند و البته آن هم ب

    می گویند وضع تأمین ماشین سخت شده است است و از همین اول به شما بگوییم که امکان تأخیر در تحویل ماشین وجود دارد. آن گونه که یکی از مسئولان فروش این شرکت هابه «شهروند» توضیح می دهد: «مدت وقت تحویل ماشین طبق قرارداد ٤٥ تا ٦٠ روز کاری (٣ماه) هست. البته با توجه به شرایط نامساعد ممکن است تحویل خودروها تا ٦ ماه هم تأخیر داشته باشد ولی در صورت داشتن تاخیر شرکت موظف است که روزشمار به خریدار ١٥ درصد سود بدهد.»

    بند مهمی که راز آنها را فاش می کند

    با تمام این شرایط همه چیز نسبتا عادی به نظر می رسد تا این که با برگی از قراردادهای یکی از این شرکت ها مواجه می شوید و می بینید که یک عبارت تاکیدی دارد و آن این که: «قیمت ها قطعی نیست و خودروی شما به قیمت روز تامین کننده با شما محاسبه می شود.»وقتی می پرسیم قیمت نهایی بر چه اساسی محاسبه می شود، پاسخ می دهند بر اساس قیمت روز. می پرسیم قیمت روز کارخانه؟! مگر قیمت گذاری ماشین چندبار در سال عوض می شود و مهلت تحویل حداکثر سه ماهه نیست؟ ولی آنها نوسان قیمت ها و شرایط غیرقابل آینده نگری بازار را بهانه کرده و می گویند این بند قابل از بین بردن نیست و این همان بندی است که درست در موقع تحویل قطعی سند برایتان دردسرساز می شود.

    ماجرای فروش اقساطی اتومبیل با تبلیغات باورنکردنی چیست؟

    سند شش دانگ به نام خریدار

    «ف.م» از دیگر دفاتر فروش قسطی ماشین در این روزهاست. یکی از مسئولان فروش آن به «شهروند» می گوید: «از سال ٩٢ مشغول به فعالیت در بازار هستیم. اگر کارمان مشکلی داشت، باید تا حالا تعطیل می شدیم.»

    وقتی از او در رابطه با این که این شرکت زیرنظر چه مجموعه ای درحال فعالیت هست، پرسش می کنیم، در پاسخ تنها به دادن کد ٦ رقمی ٤٤٨٦٤٢ بسنده می کند و می گوید، می توانید قانونی بودن فعالیت این شرکت را با استعلام این کد از سایت قوه قضاییه متوجه شوید. کدی که در بررسی های بعدی مشخص می شود تنها جهت ثبت شرکت است که هر کسی به آسانی می تواند آن را دریافت کند و ربطی به قوه قضاییه و تایید آن ندارد. به گفته او، در این شیوه فروش بخشی از پول ماشین را پرداخت کرده و مابقی آن را به صورت قسطی می دهد و سند شش دانگ به اسم خریدار می خورد، البته تا زمانی که خریدار قسط های خودروی خود را تسویه نکند، ماشین در رهن شرکت خودروساز باقی می ماند. این گفته ها درحالی مطرح می شود که موتمنی مدیر اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل می گوید: «برخی از این شرکت بعد از تسویه کامل بدهی از مشتری مبلغ اضافه تری را طلب می کنند و می گوید زمانی که شما فلان ماشین را قسطی خریدید. ماشین ٥٠ میلیون تومان بود ولی حالا ٨٠ میلیون شده است و شما باید مبلغی را اضافه تر پرداخت کنید تا فک رهن سند انجام شود.» او تأکید می کند که شرکت های فروش ماشین از مجرب ترین حقوقدانان جهت تنظیم قراردادهای خود استفاده می کنند و درست موقع شکایت است که مشتری متوجه می شود دستش را به لحاظ حقوقی حسابی بسته اند. موتمنی می گوید: «مشتریان زیادی داشته اند که در دام تبلیغات خودروی ارزان قیمت افتاده اند و چشم بسته قراردادهایی را امضا کرده اند که نمی دانند بعدا تا چه اندازه دستشان را جهت احیای حقوقشان می بندد.»

    آیا آنها رابطه خاص دارند؟!

    مسئولان فروش این شرکت ها ادعا می کنند که هیچ محدودیتی در فروش ماشین وجود ندارد و هر تعداد که بخواهید، می توانید ماشین بخرید. آنها جهت اطمینان دادن به مشتریان می گویند که ارتباط خاصی با خودروسازان دارند و به آسانی خودروهای مورد نیاز مشتریان را تأمین می کنند.

    سعید موتمنی، مدیر اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل در این باره به «شهروند» می گوید: «این اتفاق در بازار آزاد هم رخ می دهند و نمایشگاه داران می توانند هر تعداد خودروی صفر نیاز باشد، با قیمت بازار بخرند ولی توصیه اینجاست که کانال عرضه این ماشین ها نامعلوم است.» یک مقام مسئول در یکی از شرکت های خودروساز هم که نخواست نامش فاش شود، به «شهروند» می گوید: « سال ٩٥ و ٩٦ طرحی تحت عنوان خدمت از طرف خودروسازان اجرایی شد. در این طرح که عمدتا سرمایه گذاران نمایندگی های فروش ماشین در آن همکاری کرده بودند، سرمایه گذار علاوه بر دریافت ماشین به قیمت روز ٢٧ درصد سود همکاری دریافت می کرد. به عنوان مثال کسی که ١٠ میلیارد تومان سرمایه گذاری می کرد، ماهانه ٢٧ میلیون تومان سود گیرش می آمد. چنین سودی را در شرایط فعلی اقتصاد از هیچ کسب وکاری نمی تواند کسب کند.» ولی سود خریداران عمده ماشین به همین ٢٧ درصد ختم نمی شود. به گفته این مقام مسئول، حالا سررسید تحویل خودروهایی که به صورت عمده پیش فروش شده، رسیده است و صاحبان آنها می تواند این خودروها را با سود ٧٠ تا ٢٠٠ درصد در بازار عرضه کنند. بخشی از خودروهایی که به وسیله بعضی از دفاتر فروش بدون هیچ محدودیتی عرضه می شود، مربوط به همین خریدهای عمده هست. به گفته او، هیچ ردپایی از خریداران این ماشین در بازار نیست؛ چراکه آنها سند ماشین را به نام خریداران معمولی صادر می کنند و به ظاهر هیچ اتفاقی رخ نداده است.

    ٥٠٠ هزار تومان هزینه ثبت یک شرکت بی اعتبار!

    هیچ کانال عرضه ای جز نمایندگی های مجاز فروش ماشین که اسامی آنها در سایت ایساکو آمده، نداریم. به گفته کشور عزیزمان ایران خودرو، این شرکت در برابر قول هایی که دفاتر فروش به مردم می دهد و خرید هایی که از آنها انجام می شود، هیچ تعهدی ندارد. این شرکت ها تلاش دارند تا با دادن پیشنهادات وسوسه انگیز شرایط را جهت سوءاستفاده خود فراهم کنند ولی این تنها خودروسازان نیستند که ریسک سرمایه گذاری و خرید از دفاتر فروش ماشین را اوج می دانند. سعید موتمنی با بیان این که این روزها با ٥٠٠ هزار تومان می توان شرکتی را به نام خود ثبت کرد، ادامه داد: «صرفا نمی توان به استناد به کد یک شرکت در سایت قوه قضائیه به ثبت رسیده به یک واحد فروش اعتماد کرد. حتی اگر فرض را بر این بگذاریم که شرکت ماشین مشتری را طبق توافقات مندرج در قرارداد به او تحویل دهد ولی ممکن است یک سال دیگر نباشد و مشتری در هنگام سند قطعی زدن به مسئله برخورد. از آنجایی که این دفاتر فروش زیرنظر هیچ ارگان مشخص مرتبطی نیستند، درصورت بروز چنین مشکلی مشتریان سردرگم خواهند شد و باید جهت یک کار راحت ماه ها وقت را در دادگاه ها سپری کنند. این فعال صنفی اعتقاد است: «مردم بهتر است به اندازه توان خود از واحدهای دارای پروانه کسب ماشین خریداری کنند که درصورت بروز هرگونه مشکلی بتوانند پیگیر حقوق و مطالبات خود از اتحادیه مربوطه شوند.»

    روزنامه شهروند

    واژه های کلیدی: بازار | ماشین | میلیون | خودروسازان | سرمایه گذار | سرمایه گذاری | بازار خودرو


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار